vrijdag 20 maart 2015

Help mijn dochter is lesbisch !!

Normaal schrijf ik voor jongeren maar vandaag schrijf ik voor de ouders van  LHBT kinderen

Help mijn dochter valt op meisjes. Help mijn zoon is gay, help mijn dochter denkt lesbisch te zijn!! Ik vermoed dat mijn kind gay is wat moet ik doen?? Waarom mijn kind? Is het nog te genezen? mijn kind vertelde bi te zijn wat nu? Wat moet ik nu doen Heeft u zich dat wel eens afgevraagd? Lees gerust verder!




Hoe kan het?
Bron

Kinderen kunnen al heel jong weten of ze  lesbisch homo  bi of transgender zijn  (LHBT).  Hier kunnen zij zelf niets aan doen. Het is aangeboren als u hier meer over wil lezen kan dat Link artikel over hoe het kan dat iemand LHBT is.  De meeste kinderen weten dit al op een hele jonge leeftijd  ik denk tussen de 9 en de 15. Maar het kan ook veel later dat verschild heel erg per kind. Het ene kind zal er graag over praten met u en het anderen kind heeft het er liever nooit over.



In eerste instantie

In eerste instantie bent u waarschijnlijk een beetje geschrokken en het toekomst beeld dat u had is nu weggevallen? Maar als u aan dit idee gewent ben dan merkt u dat het toekomst beeld niet erg veel veranderd is want alleen de partner voorkeur is anders. Of u kind nu met een man of vrouw trouwt maakt niet zo veel uit ( het kind blijft hetzelfde, en zal gelukkiger zijn als hij/zij kan zijn wie hij/zij is). Het gaat natuurlijk om het geluk van hem/haar en vergeet niet dat uw kind hetzelfde zal blijven . U moet het gaan accepteren en voor de een is dat makkelijker dan voor de ander. Dit heeft tijd nodig. En het zal helpen door er over te praten met  iemand bijvoorbeeld u partner of  uw kind zelf.



Wees open.

U heeft natuurlijk vragen aan uw kind, stel deze gerust aan hem/haar. voor uw kind is het belangrijk dat hij of zij gerespecteerd word en dat hij of zij het gevoel heeft weer volledig zichzelf te kunnen zijn. Als u alleen vermoedens heeft dan kunt u ook vragen stellen maar het kan ook zijn dat uw kind het zich zelf er nog niet van bewust is. op dit moment is het belangrijk dat er een gay vriendelijk zweer is in zijn omgeving zodat het geen probleem word als hij of zij dit besef wel krijgt.



Bron
Wees niet bang voor de gevolgen.
Op het nieuws zijn wel eens berichten over in elkaar geslagen LHBT'ers en dat er veel gediscrimineerd word. Ik kan niet ontkennen dat dit niet het geval is. Maar wij leven in 2015 en na mijn idee kun je nu gewoon openlijk gay zijn. op scholen word voorlichting gegeven en er zijn gay vriendelijke tv programma's zoals '' uit de kast'' en ''de roze wildernis''  Zelf heb ik niet zoveel negatieve reacties gehad en ik merk zelf ook weinig van discriminatie.  Ik ben er nooit mee gepest en ik ken ook niemand die er echt heel erg veel gepest zijn.

Wat kunt u wel doen?

Als u merkt dat uw zoon of dochter er moeite mee heeft kan het helpen om uw kind kennis te laten maken met anderen LHBT'ers. Dit vond ik zelf erg fijn omdat ik me niet meer anders voelde. Boven aan mijn blog/site staat rechts een kolom met handige site's voor LHBT'ers  op deze site's staat natuurlijk veel informatie. Maar op Jong&out (tot 18 jaar, deze site is erg veilig want er word een Leeftijd test gedaan voordat je lid kan worden) en exspreszo  (14 tot 29) hier kan uw kind contact maken met anderen LHBT 'ers waardoor ze hun verhaal kwijt kunnen en nieuwe vriendschappen kunnen sluiten.  Ook kan een blog zoals de mijne uw kind helpen door te lezen hoe ik bepaalde dingen heb ervaren.

gun uw kind de tijd om zich zelf te kunnen respecteren






Heeft u nog vragen? Stelt u ze dan gerust onder het artikel. Doet u dit liever anoniem dan kunt u mailen mijn mail adres staat onder contact.

1 opmerking:


  1. Do you need a credit/financial help for your business, mortgage, rent, personal loan, loan for a car or buy a house or even tuition fee for your child? We offer funding at a very low interest rate of 2.5%. All interested Applicants are to contact us via email;mikemorrisfinancegroup@gmail.com with the below information

    BeantwoordenVerwijderen