zondag 8 juni 2014

leerlingen dossier

dit is het eerste bericht dat ik puur schrijf op wat ik heb meegemaakt. ik weet dat ik mijn eigen verhaal altijd veel betrek bij mijn posts.



ik was op school en ik had de les llb ( dat is een les die bij bijna elke mbo opleiding zit). in die les hebben we altijd 5 min pauze en dan mag iedereen even lopen, drinken, na de wc, je telefoon na kijken ect. ik wou even mijn telefoon na kijken en bleef zitten in de klas de rest was even het lokaal uitgelopen de Leeraar op gegeven moment: Dus jij bent lesbi? ik schrok me helemaal rot hoe wist hij dat? dat vroeg ik hem ook en hij gaf antwoord dat hij het gehoord had in de leerling vergadering de dag er voor. ik vroeg vervolgens van welke Leeraar hij antwoorden van mevrouw ( .. ) en ik vroeg daarop hoe weet zij dat dan. de Leeraar beantwoorde dat heb je haar dan zelf verteld denk ik. waarop ik zei dat kan niet ik heb het hier nog nooit over gehad op deze school ook mijn klas weet het nog niet antwoordde ik. uiteindelijk bleek het in mijn leerlingen dossier te staan maar waarom staat het in godsnaam in een leerlingen dossier. alsof het noodzakelijk is om te weten. bij een hetero persoon staat het toch ook niet in zijn of haar dossier.

uiteindelijk kwam het er op neer dat hij mij onzeker vond omdat ik het nog niet aan mijn klas verteld had. ik had hem verteld dat ik slechte ervaringen had met uit de kast komen. en dat ik niet het risico wou lopen om als die ene lesbi gezien te worden. helaas begreep hij het niet. en na die zin kwam er al weer een klas genoot terug

ik vind het nog steeds heel raar dat het in mijn leerling dossier staat. en vooral waarom het daar in staat? weet jij misschien hoe het komt ? laat het me dan weten in de reactie

Geen opmerkingen:

Een reactie posten